12 marca 2008

Przewodnik kulturalny - emotki

Dziś trochę o japońskich emotkach. Zaczęłam ich używać w dużej ilości, więc kilka słów wyjaśnienia, żebyście wiedzieli co wyrażają te wszystkie nawiasy ^^

Copyright by Eliza
®

[niektórzy emotki otaczają dwoma nawiasami, żeby bardziej przypominały twarz, na przykład (^.^) , ale ja wolę wersję bez nich]

[przyjmuje się, że takie usta ^.^ są kobiece (bo one nie powinny pokazywać zębów przy śmiechu), a takie ^_^ męskie, ale nie jest to rygorystycznie przestrzegane.]

^^ to są takie oczka zmrużone w uśmiechu
^_^ to jest uśmiech, który może się rozciągać w zależności od stopnia radości ^____^
*.* coś pięknego, że aż się oczka świecą, może też przybierać formę *o* z otwartymi ustami; maślane oczy; zachwycony
^o^ ^O^ szczęśliwy
\^.^/ \*o*/ taki szczęśliwy albo coś jest takie ślicze, że aż się podnosi ręce do góry
>_<" ała!
^_^/ hello
@_@ 1 zdziwiony; 2 zakręcony, nie rozumie
(;_;) płacze trochę, smutny
T_T ToT płacze mocno, smutny
~~TT__TT~~ tu już się łzy leją strumieniami
Y_Y płacze z zażenowania, złości, bezsilności, 3 „życie jest ciężkie" „to nie sprawiedliwe"
~^.^~ rumieni się, zawstydzony
>_< zły
o.O „nie kumam", zmieszany
(._.) smutny, zawstydzony,
($_$) myśli o kasie
x_x +_+ 1 trup, 2 „że co?" 3 Knocked Out 4 poddaje się
u_u u.u 1 rozczarowanie; 2 bezsilność;
3 sarkazm;
v_v v.v 1 poddaję się 2 bezsilność
((((((^_^;) >>>>_> wymykać się, uciekać


i takie ciekawostki^^
^)_(^ śmiejący się staruszek
(-.-)y- papieros
d(^_^)b d-_-b słucha muzyki

To oczywiście takie bardzo proste emotki. Japończycy tworzą je z dużą dowolnością a czasami przyjmują one naprawdę skomplikowane formy na przykład:
(,,#゚Д゚):∴;'・,;`: [D w cyrylicy to usta, ktoś jest wkurzony]
(   ̄)y―oo0O0O〇○** puszczanie baniek :mrgreen:

Tutaj dokładniejsza lista [eng].

5 komentarze:

neko pisze...

Ej no, normalnie skradłaś moje opracowanie skośńych emotków!

aneczka pisze...

Poważnie? A wydawało mi się, że sama je tłumaczyłam z tej strony co jest w linku na dole.
Ale robiłam to zestawienie dla znajomych tak dawno, że prawie na pewno zapomniałam, gomen.
Zaraz dodam copyrightsy ^^

neko pisze...

ale ja tylko żartowałam :D
Co nie zmienia faktu, że mam u siebie uderzająco podobne opracowanie.

Anonimowy pisze...

Oooo, to ja nawet nie wiedziałam, że te znaczki to emotki, a przecież czasem gdzieś z nimi się spotykam i ze dwie na krzyż zaczęłam powoli intuicyjnie rozumieć.;D Ufff, dzięki za te wyjaśnienia, teraz łatwiej będzie mi co nie co zrozumieć.:)

Anonimowy pisze...

super (^.^)

Prześlij komentarz